Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

iPhone-gebruikers geïrriteerd door mobiele sites

De meeste iPhone-gebruikers zijn dolverliefd op hun trendy smartphone. Maar minder gelukkig worden ze van de mobiele versies van populaire webportals. Vooral de nieuwsartikelen op de mobiele site van Yahoo vinden veel iPhone-gebruikers slecht te lezen.Veel iPhone-gebruikers houden het laatste nieuws bij op hun smartphone. Maar op veel mobiele versies van nieuwssites zijn de webpagina's druk en onoverzichtelijk en werken de zoekmachines slecht. Onderzoeksbureau Keynote Systems onderzocht vooral hoe iPhone-gebruikers hun ervaringen met Yahoo Mobile en Fox News Mobile waarderen.
De onderzoekers wilden weten hoe snel iPhone-gebruikers op de beide portals een showbizzartikel kunnen vinden, hoe goed ze een nieuwsbericht mobiel kunnen lezen en hoe snel ze een artikel over een specifiek onderwerp kunnen vinden en vervolgens naar een kennis kunnen e-mailen.

Ongeveer 64 procent van de respondenten was tevreden over de mobiele site van Fox News. Iets minder van de respondenten - 51 procent - was tevreden over Yahoo's mobiele site. Ongeveer 60 procent werd gefrustreerd door de site van Yahoo en 33 procent werd niet blij van de site van Fox News.

De respondenten klaagden vooral over drukke, onoverzichtelijk webpagina's, teveel scrollen, programmeerfouten en het traag binnenhalen van webpagina's. Andere klachten waren dat de webportals er esthetisch niet mooi uitzien en dat de zoekmachines op de sites niet goed werken.

Er was ook slecht nieuws voor online adverteerders. Maar vier procent van de iPhone-gebruikers klikt op een advertentie. Ongeveer 25 procent ziet wel een advertentie, maar klikt er niet op. Dit betekent dat veruit de meerderheid niet eens naar een advertentie kijkt.

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

donderdag 30 november

donderdag 09 november

Laatste reactie