abonneren

iPad verkoopt redelijk, maar is geen verkoopknaller

Ondanks de stortvloed aan iPad-gerelateerd nieuws verkoopt het nieuwe speeltje van Apple helemaal niet zo hard als sommige mensen zouden verwachten.
De verkoop van de iPad ligt in ieder geval achter op die van de iPhone; op de eerste dag zijn er zo'n 300.000 iPads verkocht.

Marktonderzoeksbureau Piper Jaffray had aanvankelijk een nauwkeurige schatting: het bureau gokte op 200.000 tot 300.000 iPads. Enkele dagen voor de lancering krikte het bureau ineens de voorspellingen op naar 600.000 tot 700.000. Dat zou betekenen dat de iPad beter zou verkopen dan de iPhone 3GS, die in drie dagen één miljoen keer over de toonbank ging.

Uiteindelijk kwam het verlossende woord van Apple zelf, die aankondigde 'meer dan 300.000' iPads verkocht te hebben. Dat is inclusief alle pre-orders en ligt daarmee onder de iPhone-verkopen. Ook ontbraken de lange rijen voor de Apple Stores in Amerika, die we van de iPhone-introducties kennen.

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags: