Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

iOS 9 zorgt bij sommige gebruikers voor geen mobiel internet

iOS 9 zorgt er bij sommige iPhone-gebruikers voor dat zij geen mobiel internet hebben. Het besturingssysteem overschijft bij bepaalde providers de apn waardoor gebruikers die handmatig moeten instellen.
Dat is in ieder geval het geval bij bepaalde Ziggo-abonnees, en andere providers waarschuwen dat klanten mogelijk met hetzelfde probleem te kampen krijgen.

Apn's overschreven

iOS 9 overschrijft private apn's, waarmee gebruikers op een bepaald netwerk kunnen komen. De meeste grote providers, zoals Vodafone, maken gebruik van standaard-apn's die bij de installatie van iOS 9 gewoon blijven geïnstalleerd.

Handmatige apn

Bij handmatig ingestelde apn's kan de overstap een probleem opleveren. Sommige kleine providers maken gebruik van zulke apn's, die gebruikers dan zelf moeten instellen wanneer zij online willen met hun toestel. Dat moet in sommige gevallen ook bij zakelijke abonnementen.

Oplossing

Er zijn nog geen officiële meldingen van providers dat de overstap zorgt voor niet werkend internet. Wel erkent Apple dat iOS 9 handmatige apn's overschrijft, en dat het werkt aan een oplossing. Gebruikers kunnen in ieder geval zelf op de website van hun provider kijken hoe zij hun apn handmatig moeten instellen, als zij geen bereik hebben.

Geschreven door: Tijs Hofmans op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags: iphone, ios, Ios 9, 4g, Mobiel Internet, 3g, Lte, apn

Nieuws headlines

Laatste reactie