abonneren

Intel schakelt T&L op G965-chipset in

Intel heeft door middel van een beta-driver de hardwarematige transform-and-lighting van de G965-chipset ingeschakeld. De in deze chipset aanwezige Intel GMA X3000-gpu was ontworpen met t&l in het achterhoofd, maar tot nu toe waren er geen drivers die van deze functionaliteit gebruik maakten.De betadriversstaan al een jaar lang op de planning.
Vooralsnog heeft Intel alleen drivers voor Windows XP; Windows Vista-gebruikers moeten het voorlopig nog zonder t&l stellen. Overigens moet een betadriver voor Vista wel binnen enkele weken komen.

De t&l van de G965 is in ieder geval gevalideerd voor: 

* Battlefield 2
* Battlefield 2142
* Call of Duty 2
* Elder Scrolls IV: Obliviion
* Vanguard: The Saga of Heroes
* Rainbow Six: Vegas
* Age of Empires 3
* Final Fantasy XI Bench 3
* Unreal Tournament 2004

De betadriver kan overigens alleen overweg met t&l van het oude Shader Model 2.0. Shader Model 3.0 wordt pas vanaf september ondersteund.

DailyTech

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Laatste reactie