Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Intel Larrabee ondersteunt OpenGL en DirectX

Hoewel Microsoft expliciet heeft verklaard raytracing niet te ondersteunen in DirectX 11, claimt Intel dat hun Larrabee (die zwaar leunt op de raytracing-techniek) toch geheel DirectX 11-compatibel is. Ook ondersteunt Larrabee de OpenGL-standaard.Microsoft gaat later deze maand een officiële aankondiging doen over DirectX 11 en heeft laten vallen dat deze nieuwe DirectX-versie geen ondersteuning biedt voor raytracing. Intel claimt dat dit niet waar is en dat Larrabee wel degelijk overweg kan met DirectX 11.
DirectX-compatibiliteit is erg belangrijk voor een grafische kaart om succesvol te worden in het gamessegment, omdat vrijwel alle gamestudio's hun games programmeren voor deze techniek. Larrabee, een concurrent voor ATI en nVidia's producten, moet in 2009 op de markt komen.

Fudzilla

Geschreven door: Xander Hoose op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie