Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Intel Larrabee heeft geen DirectX nodig

Wie de aankondiging van DirectX 11 meegekregen heeft, zal zich misschien verbaasd hebben over de uitspraak dat raytracing niet ondersteund wordt -- terwijl Intel hier met de komende Larrabee vol op inzet. Intel claimt echter DirectX uberhaupt niet nodig te hebben.Intel is van plan de Larrabee grafische kaart in direct mode te laten werken. Dat betekent dus dat de kaart rechtstreeks op het besturingssysteem aangrijpt, in plaats van op een speciale laag met api's.
De grote vraag is hoe gamedevelopers hier op zullen reageren, want de implentatie van een dergelijke aanpak in games is een stuk lastiger dan het simpelweg ontwerpen van games voor DirectX. Er is wel een mogelijk dat Intel een eigen api heeft ontwikkeld, om het de developers makkelijker te maken.

Een anonieme bron claimt dat er bij de introductie van Larrabee minstens zes games gereed zijn die speciaal van de Larrabee-hardware gebruik kunnen maken. Om welke spellen (of zelfs welke developers) het gaat is niet bekend.

Fudzilla

Geschreven door: Xander Hoose op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

donderdag 09 november

Laatste reactie