IFA: LG gaat voor markleiderschap in 2013

LG Electronics is ambitieus en ondersteunt deze doelstelling met een sponsorschap van de Formule 1 racerij. Bijbehorende marketingkreet: Net als bij de F1 gaat LG voor de optimale combinatie van stijlvolle ontwerpen en optimale technologie.Op de IFA geeft LG vandaag zijn visitekaartje af met een nieuwe lijn design televisies met hoogstaande technologie in de vorm van de "Borderless TV". Deze flat-panel lcd-televisies hebben een randloos ontwerp.

Dat wil niet zeggen dat ze helemaal geen rand rond het zichtbare scherm hebben, maar dat de nog smalle rand is weggewerkt in de glasplaat die het hele scherm afdekt. De glasplaat loopt zodoende door tot de rand van het apparaat. Dit geeft de TV een fraai en slank uiterlijk.

We spreken hier over 42 inch lcd-televisies, de SL8000 is een uitvoering met de traditionele lamp als verlichting achter een full hd scherm met een200 HZ technologie en is maar 4,5 cm dik. De 2,9 cm dunne SL9000 heeft gebruikt led achtergrondverlichting in de rand, is ook full-hd en gebruikt een 100 HZ technologie. De 100 en 200 HZ technologie zorgt voor het onzichtbaar tonen van beelden met snelle bewegingen zonder enig na-ijl of streepeffect. De SL8000 heeft al een hoog contrast maar dankzij de led-verlichting is de contrastratio van de SL9000 nog hoger.

Beide tv-s beschikken over allerlei geavanceerde functies, als een intelligente sensor voor het automatisch aanpassen van de lichtsterkte aan de omgeving en onzichtbare speakers. Beeldmateriaal kan rechtstreeks worden afgespeeld via bluetooth of usb.

Om de verbinding met de Formule 1 te onderstrepen heeft LG een promotiecampagne waarbij kopers van een LG-televisie uit de LH-5000 serie in de periode van 1 september tot 16 oktober een Formule 1 horloge van Jacques Lemans cadeau krijgen.

Bron: LG

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten