© CIDimport

iDEAL meest gebruikt bij online kopen

Geplaatst: 30 september 2008 - 07:09

Aangepast: 17 november 2022 - 08:45

Redactie ID.nl

"Consumenten raken gewend aan het kopen op afstand," zegt Frank Sibbel van Blauw Research bij het verschijnen van de Thuiswinkel Markt Monitor 2008-1, het halfjaarlijkse onderzoek naar online consumentenbestedingen. Dat komt mede doordat de veiligheid van betalen steeds minder een drempel vormt - en dat komt weer door iDEAL. Eerst nog even over die gewenning.

"Consumenten raken gewend aan het kopen op afstand," zegt Frank Sibbel van Blauw Research bij het verschijnen van de Thuiswinkel Markt Monitor 2008-1, het halfjaarlijkse onderzoek naar online consumentenbestedingen. Dat komt mede doordat de veiligheid van betalen steeds minder een drempel vormt - en dat komt weer door iDEAL.

Eerst nog even over die gewenning. "Slechts een kwart van de consumenten ziet het niet kunnen zien of voelen van een product als nadeel, een half jaar geleden was dat nog een derde", aldus Sibbel. "Daarnaast geeft ook een derde van de online kopers aan helemaal geen nadelen meer te zien. Ook de tevredenheid van kopen via internet is nog steeds erg hoog. Net als de tweede helft van 2007 geeft 96% aan tevreden of zelfs zeer tevreden te zijn over de laatste online bestelling".


De veiligheid van betalen is steeds minder vaak een drempel voor het doen van online aankopen. De toename van iDEAL als betaalmiddel speelt hier een belangrijke rol in. Van de online kopers beoordeelt 85% iDEAL als een veilige of zeer veilige betaalmethode. iDEAL wordt in de eerste helft van 2008 dan ook weer vaker gebruikt dan een half jaar geleden en is deze meting zelfs voor het eerst het meest gebruikte betaalmiddel bij het doen van een online aankoop.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten