ICQ komt met platform voor tv-omroepen

Instant-messagingclient ICQ heeft vandaag de lancering bekendgemaakt van een nieuwe platform voor tv-omroepen genaamd ICQ Active Viewing. ICQ Active Viewing is het eerste instrument speciaal ontworpen om tv-bedrijven in staat te stellen hun content, merken en diensten direct af te zetten bij grote groepen jongeren, op zowel de pc als de tv.

Omroepen hebben momenteel te maken met een gebrek aan loyaliteit en missen effectieve instrumenten om de kijkers naar hun eigen tv-programma's te trekken. De sterke en consistente migratie van jonge kijkers van de wereld van tv naar de pc wordt door ICQ als één van de oorzaken genoemd. Met Active Viewing platform hoeft de kijker niet langer alleen voor het scherm zitten, maar wordt hij ook aanmoedigd tot sociaal netwerken in online gemeenschappen.

De drie lagen van het nieuwe ICQ platform zijn:

  • * Een promotie- en contentplatform: directe toegang tot de persoonlijke communicatie van jongeren (PC, PDA, GSM, etc.) door middel van advertenties, waarschuwingsinstrumenten en het ICQ welkomscherm.

  • * Een communicatieinstrument in samenwerking met meerdere merken: een gepersonaliseerd Instant Messaging/Cross Platform Communication Center wat constante online aanwezigheid biedt met mogelijkheden voor interactieve opties, tevens een instrument om diensten en content te pushen.

  • * ICQ2TV - De nieuwe generatie onafhankelijke platformen voor Instant Messaging: laat gebruikers boodschappen versturen en ontvangen tussen pc's en een concreet, bestaand tv-kanaal of -programma. Active Viewing (optionele laag).

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten