TechCrunch heeft voor de tweede keer een waarde toegekend aan de grotere sociale netwerken. Hyves komt in het overzicht op de veertiende plaats.Hyves is, vergeleken met andere sociale netwerken, 299 miljoen dollar waard. Hierbij is rekening gehouden met de gemiddelde online advertentie-uitgaven per gebruiker.


Uitgangspunt voor deze waarde-verdelingen is de waarde van Facebook. Investeerder Digital Sky Technologies waardeert Facebook op 10 miljard dollar, vorig jaar was dit nog 15 miljard dollar. TechCrunch gebruikt onder andere een rapport van PriceWaterhouseCoopers en data van Comscore om de online advertentie-uitgaven per gebruiker te berekenen. In Amerika zijn de advertentie-uitgaven geschat op 25,2 miljard dollar in totaal. Dit wordt gedeeld door het aantal mensen dat online is daar (191 miljoen) wat een resultaat geeft van 132 dollar gemiddeld gespendeerd per persoon. In Nederland is dit 95 dollar per persoon.

Om tot het bedrag van 299 miljoen dollar voor Hyves te komen worden deze advertentie-uitgaven per persoon gekoppeld aan het aantal gebruikers uit de verschillende landen van Hyves.
Twitter is dit jaar voor het eerst ook meegenomen in de berekeningen. Deze microbloggings-dienst wordt geschat op een waarde van 1,7 miljard dollar.

Bron: TechCrunch

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten