Hyves-gadget van Uitzending Gemist

© CIDimport

Hyves-gadget van Uitzending Gemist

Geplaatst: 27 april 2010 - 13:04

Aangepast: 17 november 2022 - 08:54

Redactie ID.nl

Uitzending Gemist heeft met een gadget voor Hyves de mogelijkheid gecreëerd om favoriete tv-programma’s van de publieke omroep eenvoudig op een Hyves-pagina te delen met anderen. Een gadget voor Facebook en eventueel iGoogle volgen later dit jaar.De programma's van Nederland 1, 2 en 3 zijn al kort na uitzending in de gadget te bekijken. Daarbij is het mogelijk om deze programma's aan Hyves-vrienden te tippen en afleveringen en series te bewaren. Met de gadget is te zien welke programma's populair zijn onder alle Hyvers en in uw woonplaats. De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) hoopt met de aanwezigheid op Hyves aan te sluiten op jongere mensen en inzicht te krijgen in wat bij deze doelgroep leeft rondom de programma's van de publieke omroep. Ook hoopt de NPO op deze manier een beeld te krijgen van de regionale spreiding en zo antwoord te krijgen op de vraag of jongeren in de Randstad naar andere dingen kijken dan op het platteland.De gadget is ontwikkeld door Open&Sociaal en Phusion in samenwerking met de NPO. Deze eerste versie wordt  mede op basis van gebruikerservaring doorontwikkeld. 

Uitzending Gemist heeft met een gadget voor Hyves de mogelijkheid gecreëerd om favoriete tv-programma’s van de publieke omroep eenvoudig op een Hyves-pagina te delen met anderen. Een gadget voor Facebook en eventueel iGoogle volgen later dit jaar.

De programma's van Nederland 1, 2 en 3 zijn al kort na uitzending in de gadget te bekijken. Daarbij is het mogelijk om deze programma's aan Hyves-vrienden te tippen en afleveringen en series te bewaren. Met de gadget is te zien welke programma's populair zijn onder alle Hyvers en in uw woonplaats.
De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) hoopt met de aanwezigheid op Hyves aan te sluiten op jongere mensen en inzicht te krijgen in wat bij deze doelgroep leeft rondom de programma's van de publieke omroep.
Ook hoopt de NPO op deze manier een beeld te krijgen van de regionale spreiding en zo antwoord te krijgen op de vraag of jongeren in de Randstad naar andere dingen kijken dan op het platteland.

De gadget is ontwikkeld door Open&Sociaal en Phusion in samenwerking met de NPO. Deze eerste versie wordt  mede op basis van gebruikerservaring doorontwikkeld. 

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten