Hyves en Buurtlink vallen in de prijzen

© CIDimport

Hyves en Buurtlink vallen in de prijzen

Geplaatst: 29 januari 2007 - 07:01

Aangepast: 17 november 2022 - 08:41

Redactie ID.nl

Vrijdagavond vond de uitreiking van de eerste Nederlandse Web 2.0 Awards plaats. Prijzen in de Nederlandse categorieën gingen naar Hyves, eBuddy, Zoom.nl en Buurtlink. Er waren in totaal zo'n 50.000 stemmen uitgebracht op 150 genomineerden. De Web 2.0 Awards waren georganiseerd door weblog BlueAce van Robert Gaal.

Hyves en Buurtlink vallen in de prijzen

Vrijdagavond vond de uitreiking van de eerste Nederlandse Web 2.0 Awards plaats. Prijzen in de Nederlandse categorieën gingen naar Hyves, eBuddy, Zoom.nl en Buurtlink. Er waren in totaal zo'n 50.000 stemmen uitgebracht op 150 genomineerden.

De Web 2.0 Awards waren georganiseerd door weblog BlueAce van Robert Gaal. Op het weblog staat een overzicht van alle prijswinnaars. Op de prijsuitreiking, die plaatsvond in het huis van internetondernemer Boris Veldhuijzen van Zanten, kwamen ongeveer 80 mensen af.

Sociaal netwerk Hyves won in de categorie 'beste Nederlandse bedrijf', webchatsite eBuddy werd eerste in de categorie 'beste Nederlandse toepassing.' Buurtlink was de beste nieuwkomer en de online fotogallery van Zoom.nl won de prijs voor meest innovatieve concept. Google (beste bedrijf) en Netvibes (beste dienst) wonnen in de twee internationale categorieën. De prijs van Google staat ondertussen te koop op eBay.

Buurtlink

Het nog relatief onbekende Buurtlink zag in het winnen van de prijs voor beste nieuwkomer aanleiding om zelf de publiciteit op te zoeken. De site verzond dit weekend een persbericht met het nieuws over de gewonnen prijs.

Op Buurtlink kunnen buurtbewoners met elkaar in contact komen. De media besteedden vrijwel geheel geen aandacht aan de lancering van Buurtlink afgelopen najaar. Buurtlink ontvangt een flinke financiële bijdrage van de Nationale Postcode Loterij en heeft negen werknemers. Het doel van de site is hoog gegrepen: de sociale cohesie in de maatschappij bevorderen. De bezoeker van Buurtlink krijgt na het intoetsen van zijn postcode informatie over zijn buurt. Op de site kunnen buurtbewoners berichten, foto's en andere content plaatsen en delen.

Bron: Emerce

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten