Horeca raakt geïnteresseerd in Twitter

Steeds meer restaurants gebruiken Twitter om klanten binnen te halen. Door de economische recessie loopt het restaurantbezoek hard terug en restaurants zoeken wanhopig naar nieuwe middelen om nieuwe en bestaande klanten te bereiken. De microblogdienst Twitter is een ideale manier voor een restaurant om contact te houden met klanten. Sommige restaurants zijn zo geliefd dat hun Twitter-pagina's worden gevolgd door fans. Volgens Aaron Allen, de baas van consultingbureau Quantified Marketing Group, is er op dit momentgeen sneller communicatiemedium dan Twitter.

Restaurants zijn volgens Aaron gek wanneer ze de microblogdienst negeren.

Via een Twitter-pagina krijgt een restaurant direct feedback waardoor het weet wat er onder zijn klanten leeft. Klanten kunnen niet alleen een recensie achterlaten maar ook suggesties geven voor nieuwe recepten of aanpassingen op de menukaart. Op zijn beurt kan een restaurant snel zijn klanten laten weten wanneer er speciale evenementen of acties zijn, en mogelijk Twitter-volgers een gratis welkomstdrankje aanbieden.

Volgens analisten moeten restaurants niet denken dat door Twitter klanten automatisch binnenstromen. Een restaurant moet zijn Twitter-pagina goed onderhouden, wil het zijn vruchten afwerpen. Koffieketen Starbucks heeft 140.000 mensen die zijn Twitter-pagina volgen. MacDonalds en Burger King hebben nog geen Twitter-account. Burger King onderhoudt wel contact met de beheerder van een Twitter-pagina die over de fastfoodketen blogt.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten