Het doek valt voor Microsofts YouTube-kloon
Soapbox lijkt zijn laatste adem uit te blazen. Wie, zegt u? Juist, Microsofts videodienst heeft nooit de bekendheid weten te verwerven van een YouTube.
Soapbox lijkt zijn laatste adem uit te blazen. Wie, zegt u? Juist, Microsofts videodienst heeft nooit de bekendheid weten te verwerven van een YouTube. De dienst wordt niet afgeschaft, maar behoorlijk in omvang teruggebracht, aldus Microsoft.
In 2006 was Microsoft nog van mening dat Soapbox een populaire concurrent voor YouTube zou worden, maar anno 2009 blijkt vrijwel niemand de dienst te gebruiken of kennen. Microsoft geeft nu toe dat in de huidige economische situatie het onderhouden van de dienst te duur is geworden. Er gaat dus flink gesneden worden in Soapbox, al is niet bekend hoe precies.
Volgens CNet zal Microsoft Soapbox omvormen tot een plek waar bloggers en amateurjournalisten videobestanden kunnen plaatsen die relevant zijn voor de MSN-activiteiten van Microsoft. Dat zegt dus nog steeds niet veel...