Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Het doek valt voor Microsoft's YouTube-kloon

Soapbox lijkt zijn laatste adem uit te blazen. Wie, zegt u? Juist, Microsoft's videodienst heeft nooit de bekendheid weten te verwerven van een YouTube. De dienst wordt niet afgeschafd, maar behoorlijk in omvang teruggebracht, aldus Microsoft.In 2006 was Microsoft nog van mening dat Soapbox een populaire concurrent voor YouTube zou worden, maar anno 2009 blijkt vrijwel niemand de dienst te gebruiken of kennen. Microsoft geeft nu toe dat in de huidige economische situatie het onderhouden van de dienst te duur is geworden.
Er gaat dus flink gesneden worden in Soapbox, al is niet bekend hoe precies.

Volgens CNet zal Microsoft Soapbox omvormen in een plek waar bloggers en amateurjournalisten videobestanden kunnen plaatsen die relevant zijn voor de MSN-activiteiten van Microsoft. Dat zegt dus nog steeds niet veel...

The Register

Geschreven door: Xander Hoose op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie