Helft PS3-eigenaren gebruikt Playstation Network

Microsofts Xbox Live-dienst is zonder twijfel de grootste online gamingdienst. Maar Sony doet het ook niet slecht met zijn Playstation Network. Tijdens de Games Developer Conference vertelde Sony's Chris Eden dat ontwikkelaars op het Playstation Network een grote mate van controleen virtuele ruimte hebben om de online gamingdienst uit te breiden met allerlei applicaties en diensten. Sony beheert de gamingdienst maarwil het niet controleren.


Een ander verschil tussen het Playstation Network en Xbox Live is dat Sony geen limiet stelt aan de grootte van de te downloaden games. Games mochten op Xbox Live in het begin maar 50MB groot zijn. Microsoft heeft dit limiet recentelijk verhoogd naar 150MB. Het Playstation Network heeft geen limiet voor PS3-games. De enige limiet is een maximale grootte van 1.8GB voor PSP-games aangezien dit de capaciteit is van een UMD-schijfje.

Capcom is niet blij met de 150MB limiet op Xbox Live. Capcom wil zijn games Street Fighter II HD Remix en Bionic Commando Rearmed aanbieden via Microsofts gamingdienst. Maar door de restrictie moeten ze de Xbox-versies van de games in een lagere resolutie aanbieden dan de PS3-versies.

Op het Playstation Network mogen ontwikkelaars ook zelf de prijzen bepalen van hun games. Sony stelt zich alleen op als een digitale reseller en laat de prijsstelling over aan de ontwikkelaar.

Ondanks dat gebruik van het Playstation Network gratis is, maakt niet elke PS3-gamer er gebruik van. Ongeveer de helft van alle PS3-gamers is regelmatig te vinden op de online gamingdienst. Uit onderzoek blijkt dat 82 procent van de gamers die het Playstation Network gebruiken minstens één keer content, zoals videoclips en filmtrailers, heeft gedownload. Van de gebruikers is 92 procent man en 79 procent is tussen de 18 en 34 jaar.


Bron: GameSetWatch

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten