Groei Google advertenties neemt af

ComScore heeft zijn maandelijkse rapport over ‘betaalde clicks' uitgebracht. Het rapport onderzoekt hoe online zoekmachines betaald worden door adverteerders. Uit het rapport blijkt dat vorige maand het aantal clicks op advertenties op Google's zoekmachine maar mondjesmaat is gegroeid.Vergeleken met februari vorig jaar is de ‘clickrate' op Google's zoekportal gegroeid met maar 3,1 procent. Een dramatische daling vergeleken met de 40 procent groei zes maanden geleden. Google zal zich wel afvragen waarom een 40 procent groei nu plotseling bijna nul procent is.


Een reden kan de Amerikaanse economie zijn die volgens veel analisten afstevent op een historische diepe recessie. Google zegt zelf dat het bedrijf goed bestand is tegen een dergelijke recessie. Een andere reden voor de daling in clickrate is de poging van Google om de effectiviteit van advertenties op zijn zoekdienst te verhogen. Google toont minder advertenties in de marge naast de zoekresultaten, maar de advertenties die getoond worden zijn relevanter voor de zoekopdracht.

Financiële analisten op Wall Street vragen zich af wat er mis is bij Google en maken zich zorgen over de prijs van een aandeel Google.


Bron: Reuters

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten