Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Groei Google advertenties neemt af

ComScore heeft zijn maandelijkse rapport over ‘betaalde clicks' uitgebracht. Het rapport onderzoekt hoe online zoekmachines betaald worden door adverteerders. Uit het rapport blijkt dat vorige maand het aantal clicks op advertenties op Google's zoekmachine maar mondjesmaat is gegroeid.Vergeleken met februari vorig jaar is de ‘clickrate' op Google's zoekportal gegroeid met maar 3,1 procent. Een dramatische daling vergeleken met de 40 procent groei zes maanden geleden. Google zal zich wel afvragen waarom een 40 procent groei nu plotseling bijna nul procent is.

Een reden kan de Amerikaanse economie zijn die volgens veel analisten afstevent op een historische diepe recessie. Google zegt zelf dat het bedrijf goed bestand is tegen een dergelijke recessie. Een andere reden voor de daling in clickrate is de poging van Google om de effectiviteit van advertenties op zijn zoekdienst te verhogen. Google toont minder advertenties in de marge naast de zoekresultaten, maar de advertenties die getoond worden zijn relevanter voor de zoekopdracht.

Financiële analisten op Wall Street vragen zich af wat er mis is bij Google en maken zich zorgen over de prijs van een aandeel Google.


Bron: Reuters

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie