abonneren

Grafische chips

Overzicht

ATI RADEON X800 XT PLATINUM (R420) 550 tot 580 euro, DirectX 9.0 160 miljoen transistoren, 0,13µm-procede Geometrie: 520 miljoen polygonen/s Rendering: 16 pixelpipelines x 1 texture-eenheid Chip-/geheugenfrequentie: 520/1120 MHz Geheugeninterface/-grootte: 256 Bit/256 MB 92,7 NVIDIA GEFORCE 6800 ULTRA (NV40) 550 euro, DirectX 9.0c 222 miljoen transistoren, 0,13μm-procede Geometrie: 600 miljoen polygonen/s Rendering: 16 pixelpipelines x 1 texture-eenheid Chip-/geheugenfrequentie: 400/1100 MHz Geheugeninterface/-grootte: 256 Bit/256 MB 87,9 NVIDIA GEFORCE 6800 GT (NV40) 450 euro, DirectX 9.0c 222 miljoen transistoren, 0,13μm-procede Geometrie: 525 miljoen polygonen/s Rendering: 16 pixelpipelines x 1 texture-eenheid Chip-/geheugenfrequentie: 350/1000 MHz Geheugeninterface/-grootte: 256 Bit/256 MB 85,4 ATI RADEON X800 PRO (R420) 450 tot 500 euro, DirectX 9.0 160 miljoen transistoren, 0,13μm-procede Geometrie: 475 miljoen polygonen/s Rendering: 12 pixelpipelines x 1 texture-eenheid Chip-/geheugenfrequentie: 475/900 MHz Geheugeninterface/-grootte: 256 Bit/256 MB 80,0 NVIDIA GEFORCE 6800 (NV40) 350 euro, DirectX 9.0c 222 miljoen transistoren, 0,13μm-procede Geometrie: 488 miljoen polygonen/s Rendering: 12 pixelpipelines x 1 texture-eenheid Chip-/geheugenfrequentie: 325/700 MHz Geheugeninterface/-grootte: 256 Bit/128 MB N/A ATI RADEON X800 SE (R420) Prijs nog niet bekend, DirectX 9.0 160 miljoen transistoren, 0,13μm-procede Geometrie: nog niet bekend Rendering: 12 pixelpipelines x 1 texture-eenheid Chip-/geheugenfrequentie: nog niet bekend Geheugeninterface/-grootte: nog niet bekend 72,3 ATI RADEON 9800 XT (R360) 400 tot 450 euro, DirectX 9.0 107 miljoen transistoren, 0,15μm-procede Geometrie: 412 miljoen polygonen/s Rendering: 8 pixelpipelines x 1 texture-eenheid Chip-/geheugenfrequentie: 412/730 MHz Geheugeninterface/-grootte: 256 Bit/256 MB 72,1 NVIDIA GEFORCE FX 5950 ULTRA (NV38) 400 tot 450 euro, DirectX 9.0 130 miljoen transistoren, 0,13μm-procede Geometrie: 356 miljoen polygonen/s Rendering: 4 pixelpipelines x 2 texture-eenheden Chip-/geheugenfrequentie: 475/950 MHz Geheugeninterface/-grootte: 256 Bit/256 MB 69,1 ATI RADEON 9800 PRO (R350) 200 euro, DirectX 9.0 107 miljoen transistoren, 0,15μm-procede Geometrie: 380 miljoen polygonen/s Rendering: 8 pixelpipelines x 1 texture-eenheid Chip-/geheugenfrequentie: 380/680 MHz Geheugeninterface/-grootte: 256Bit/128-256 MB 68,4 NVIDIA GEFORCE FX 5900 (NV35) 190 tot 250 euro, DirectX 9.0 130 miljoen transistoren, 0,13μm-procede Geometrie: 300 miljoen polygonen/s Rendering: 4 pixelpipelines x 2 texture-eenheden Chip-/geheugenfrequentie: 400/850 MHz Geheugeninterface/-grootte: 256 Bit/128-256 MB 66,5 NVIDIA GEFORCE FX 5900 XT (NV35) 190 euro, DirectX 9.0 130 miljoen transistoren, 0,13μm-procede Geometrie: 292 miljoen polygonen/s Rendering: 4 pixelpipelines x 2 texture-eenheden Chip-/geheugenfrequentie: 390/700 MHz Geheugeninterface/-grootte: 256 Bit/128 MB 66,0 ATI RADEON 9800 (R350) 200 euro, DirectX 9.0 107 miljoen transistoren, 0,15μm-procede Geometrie: 325 miljoen polygonen/s Rendering: 8 pixelpipelines x 1 texture-eenheid Chip-/geheugenfrequentie: 325/580 MHz Geheugeninterface/-grootte: 256 Bit/128 MB 60,1 NVIDIA GEFORCE FX 5700 ULTRA (NV36) 170 euro, DirectX 9.0 82 miljoen transistoren, 0,13μm-procede Geometrie: 356 miljoen polygonen/s Rendering: 4 pixelpipelines x 1 texture-eenheid Chip-/geheugenfrequentie: 475/900 MHz Geheugeninterface/-grootte: 128 Bit/128-256 MB 58,9 ATI RADEON 9600 XT (RV360) 150 tot 170 euro, DirectX 9.0 75 miljoen transistoren, 0,13μm-procede Geometrie: 250 miljoen polygonen/s Rendering: 4 pixelpipelines x 1 texture-eenheid Chip-/geheugenfrequentie: 500/600 MHz Geheugeninterface/-grootte: 128 Bit/128-256 MB 55,6 NVIDIA GEFORCE FX 5700 (NV36) 120 tot 160 euro, DirectX 9.0 82 miljoen transistoren, 0,13μm-procede Geometrie: 318 miljoen polygonen/s Rendering: 4 pixelpipelines x 1 texture-eenheid Chip-/geheugenfrequentie: 425/550 MHz Geheugeninterface/-grootte: 128 Bit/128-256 MB 55,4 ATI RADEON 9600 PRO (RV350) 120 tot 160 euro, DirectX 9.0 75 miljoen transistoren, 0,13μm-procede Geometrie: 200 miljoen polygonen/s Rendering: 4 pixelpipelines x 1 texture-eenheid Chip-/geheugenfrequentie: 400/600 MHz Geheugeninterface/-grootte: 128 Bit/128-256 MB

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags: