Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Google ziet voordeel in experiment met Yahoo

Internetgigant Google verwacht dat de recente advertentiedeal met Yahoo positief zal uitvallen omdat Yahoo zijn uiterste best doet om winstgevender te worden.Volgens Vinton Cerf, vice-president en internetevangelist bij Google, zijn de hoge olieprijzen en de economische recessie in de VS goed voor internetbedrijven.Mensen proberen minder auto te rijden en efficiënter te werken. Informatietechnologie kan gebruikt worden als een vervanger voor fysiek transport.
Bedrijven en consumenten gaan meer producten online kopen en vaker videoconferenties houden zodat mensen niet de auto naar het werk hoeven te nemen.

Yahoo en Google waren lange tijd aartsvijanden. Toen Microsoft probeerde Yahoo over te nemen, besloten Yahoo en Google samen te werken om Microsoft te dwarsbomen. Yahoo verwacht dat de advertentiedeal met Google ongeveer $800 miljoen aan advertentie-inkomsten zal opbrengen. De deal met Yahoo is niet exclusief. Yahoo kan zelf beslissen wanneer en waar ze advertenties verzorgd door Google plaatsen.

Carl Icahn, aandeelhouder bij Yahoo en miljardair, probeert om de raad van bestuur bij Yahoo te vervangen door een bestuur dat meer geneigd is het bedrijf te verkopen. Ook Icahn denkt dat de deal met Google in het voordeel van beide bedrijven zal werken. De zoekmachines van Google en Yahoo staan op de eerste en tweede plaats van meestgebruikte zoekmachines.

Microsoft hoopte dat de overname van Yahoo ervoor zou zorgen dat het een sterkere vuist kon maken tegen Google. Er gaan sterke geruchten dat Microsoft contact heeft opgenomen met antikartelorganisaties en privacyadvocaten om de deal tussen Google en Yahoo te onderzoeken. Volgens Microsoft zorgt de samenwerking ervoor dat adverteerders en uitgevers beperkt worden in hun keuzes waardoor competitie onmogelijk wordt.

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie