Google verslaat Microsoft als krachtigste merk

© CIDimport

Google verslaat Microsoft als krachtigste merk

Geplaatst: 23 april 2007 - 06:04

Aangepast: 17 november 2022 - 08:39

Redactie ID.nl

Vandaag is de jaarlijkse Global Top 100 of Powerful Brands gepubliceerd. Deze wordt bepaald door de dollarwaarde van merken, gebaseerd op financiële cijfers (Bloomberg) en de brand performance (op basis van doelgroepenonderzoek).

Google verslaat Microsoft als krachtigste merk

Vandaag is de jaarlijkse Global Top 100 of Powerful Brands gepubliceerd. Deze wordt bepaald door de dollarwaarde van merken, gebaseerd op financiële cijfers (Bloomberg) en de brand performance (op basis van doelgroepenonderzoek). Nieuw is dat Google de lijst aanvoert en hiermee Microsoft onttroont.

Onderzoekbureau Millward Brown publiceerde vandaag de Global Top 100 of Powerful Brands. Microsoft is van nummer 1 afgedaald naar nummer 3. Google stond vorig jaar nog zevende, maar heeft nu de koppositie ingenomen.

De top10 is nu:

1. Google ($ 66,4 mrd)

2. General Electric ($ 61,9 mrd)

3. Microsoft ($ 55,0 mrd)

4. Coca-Cola ($ 44,1 mrd)

5. China Mobile ($ 41,2 mrd)

6. Marlboro ($ 39,2 mrd)

7. Wal-Mart ($ 36,9 mrd)

8. Citi ($ 33,7 mrd)

9. IBM ($ 33,6 mrd)

10. Toyota ($ 33,4 mrd)

De totale top 100 en het complete rapport is hier te lezen.

De ranglijst is volgens onderzoeksbureau Millward Brown de enige waarin financiële gegevens van bedrijven gecombineerd worden met onderzoeksgegevens. Voor dit laatste maakt Millward Brown gebruik van de BRANDZ(tm) database, waarvoor elk jaar wereldwijd meer dan één miljoen consumenten worden geïnterviewd met betrekking tot in totaal 39.000 merken.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten