Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Google verslaat Microsoft als krachtigste merk

Vandaag is de jaarlijkse Global Top 100 of Powerful Brands gepubliceerd. Deze wordt bepaald door de dollarwaarde van merken, gebaseerd op financiƫle cijfers (Bloomberg) en de brand performance (op basis van doelgroepenonderzoek). Nieuw is dat Google de lijst aanvoert en hiermee Microsoft onttroont.Onderzoekbureau Millward Brown publiceerde vandaag de Global Top 100 of Powerful Brands.
Microsoft is van nummer 1 afgedaald naar nummer 3. Google stond vorig jaar nog zevende, maar heeft nu de koppositie ingenomen.

De top10 is nu:

1. Google ($ 66,4 mrd)

2. General Electric ($ 61,9 mrd)

3. Microsoft ($ 55,0 mrd)

4. Coca-Cola ($ 44,1 mrd)

5. China Mobile ($ 41,2 mrd)

6. Marlboro ($ 39,2 mrd)

7. Wal-Mart ($ 36,9 mrd)

8. Citi ($ 33,7 mrd)

9. IBM ($ 33,6 mrd)

10. Toyota ($ 33,4 mrd)

 

De totale top 100 en het complete rapport is hier te lezen.

De ranglijst is volgens onderzoeksbureau Millward Brown de enige waarin financiële gegevens van bedrijven gecombineerd worden met onderzoeksgegevens. Voor dit laatste maakt Millward Brown gebruik van de BRANDZ(tm) database, waarvoor elk jaar wereldwijd meer dan één miljoen consumenten worden geïnterviewd met betrekking tot in totaal 39.000 merken.

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie