Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Google stopt met porno-advertenties

Google stapt uit de porno-business en gaat stoppen met het tonen van porno-gerelateerde advertenties. Er worden geen advertenties meer getoond van de meeste seksuele websites, specifiek naar sites waar expliciete seksuele handelingen worden uitgevoerd, met de bedoeling om bezoekers op te winden.

Een woordvoerder van Google stelt vast dat Google al enige tijd een strenger beleid voert als het komt op sites met seksuele content. Veel adverteerders waren dan ook al op zoek gegaan naar andere manieren voor het maken van reclame.

Ingrijpende verandering

Insiders werkzaam bij deze sites vertellen echter een ander verhaal. Zo zegt Theo Sapautzis, hoofd van de CEO en het AVN Media Network, dat hij ‘compleet werd verrast’ door de zet van Google. ‘Ik was een van de eerste adverteerders voor AdWords in 2012. Het is iets dat de laatste 12 jaar niet veranderd is, dus je verwacht ook niet dat zo’n ingrijpende verandering zo snel wordt doorgevoerd.'

Populaire zoekopdracht

Bedrijven die volgens het nieuwe beleid de regels overtreden kregen een email, waarin ze van de beleidswijziging op de hoogte werden gesteld. De vraag is nu in hoeverre Google betaalde resultaten nog meer gaat wijzigen. ‘Porn’ is nu namelijk een van de meest voorkomende zoekopdrachten op Google. Voorlopig blijven pornosites nog wel in de onbetaalde resultaten te vinden, maar hoelang dat nog zo blijft is onduidelijk. 

Lees ook: 

Google Glass-porno al bijna beschikbaar
30 procent internetverkeer is porno
Nieuwe online porno vervangt seks door humor

Geschreven door: Marijn Baar op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags: advertenties, Adwords, Verandering, zoekwoorden

Nieuws headlines

donderdag 30 november

donderdag 09 november

Laatste reactie