Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Google lanceert Showbizz-nieuwsdienst op YouTube

Google is begonnen met een nieuw experiment in de distributie van online content. De videogigant heeft samen met het productiebedrijf Embassy Row en Pepsi een nieuwe kanaal gelanceerd genaamd "Poptub".Poptub is een online nieuwsdienst die de YouTube-generatie op de hoogte houdt van de laatste roddels en ontwikkelingen in Showbizzland. Google gaat Poptub distribueren via zijn Google Content Network (GCN) waardoor de online nieuwsdienst honderdduizenden websites bereikt buiten YouTube om.

Voor Poptub maakt Google gebruik van het "wiel met spaken"-model. Het wiel is een kanaal op YouTube en de spaken zijn de ontelbare websites die via het GCN worden bereikt. Door deel te nemen aan het GCN kan een contentprovider een adverteerder binnenhalen die zijn programma wil financieren. De filmpjes die via het GCN worden verspreid, worden via een Google Gadget automatisch in een webpagina ge-"embed". Op deze manier krijgt de adverteerder de mogelijkheid om zijn doelgroep gegarandeerd te bereiken. Google verwacht dat de nieuwsfilmpjes op Poptub voor het einde van dit jaar drie miljard keer bekeken zullen zijn.

Op dit moment zijn "maar" 3.594 YouTube-gebruikers geabonneerd op het Poptub-kanaal. Dit aantal zal flink toenemen wanneer Poptub via het GCN wordt gedistribueerd.


Website: www.youtube.com/user/POPTUB

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

donderdag 09 november

Laatste reactie