Google lanceert Showbizz-nieuwsdienst op YouTube

© CIDimport

Google lanceert Showbizz-nieuwsdienst op YouTube

Geplaatst: 15 oktober 2008 - 06:10

Aangepast: 17 november 2022 - 08:45

Redactie ID.nl

Google is begonnen met een nieuw experiment in de distributie van online content. De videogigant heeft samen met het productiebedrijf Embassy Row en Pepsi een nieuwe kanaal gelanceerd genaamd "Poptub". Poptub is een online nieuwsdienst die de YouTube-generatie op de hoogte houdt van de laatste roddels en ontwikkelingen in Showbizzland.

Google is begonnen met een nieuw experiment in de distributie van online content. De videogigant heeft samen met het productiebedrijf Embassy Row en Pepsi een nieuwe kanaal gelanceerd genaamd "Poptub".

Poptub is een online nieuwsdienst die de YouTube-generatie op de hoogte houdt van de laatste roddels en ontwikkelingen in Showbizzland. Google gaat Poptub distribueren via zijn Google Content Network (GCN) waardoor de online nieuwsdienst honderdduizenden websites bereikt buiten YouTube om.
Voor Poptub maakt Google gebruik van het "wiel met spaken"-model. Het wiel is een kanaal op YouTube en de spaken zijn de ontelbare websites die via het GCN worden bereikt. Door deel te nemen aan het GCN kan een contentprovider een adverteerder binnenhalen die zijn programma wil financieren. De filmpjes die via het GCN worden verspreid, worden via een Google Gadget automatisch in een webpagina ge-"embed". Op deze manier krijgt de adverteerder de mogelijkheid om zijn doelgroep gegarandeerd te bereiken. Google verwacht dat de nieuwsfilmpjes op Poptub voor het einde van dit jaar drie miljard keer bekeken zullen zijn.

Op dit moment zijn "maar" 3.594 YouTube-gebruikers geabonneerd op het Poptub-kanaal. Dit aantal zal flink toenemen wanneer Poptub via het GCN wordt gedistribueerd.


Website

:

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten