abonneren

Google introduceert beeldadvertenties voor mobieltjes

Om zijn greep op de snelstijgende mobiele markt nog meer te versterken komt Google met beeldadvertenties voor mobiele telefoons. Google heeft een manier ontwikkeld om beeldadvertenties op een mobiele telefoon hetzelfde er uit te laten zien als op een desktopcomputer. De beeldadvertenties zijn kleiner, maar net zo duidelijk zichtbaar als op een normaal beeldscherm.

Google toont maar één beeldadvertentie op een webpagina om te voorkomen dat het kleine beeldscherm van een mobiele telefoon te druk wordt. Welke beeldadvertentie wordt getoond wordt bepaald op basis van de trefwoorden die de gebruiker opgeeft wanneer hij zoekt naar informatie. De prijs van de adverentie wordt bepaald door middel van het aantal clicks. De advertentie moet doorlinken naar een webpagina die is geoptimaliseerd voor voor mobiele telefoons.

Google gaat beeldadvertenties aanbieden aan adverteerders in 13 nationale markten, te weten: Australië, China, Frankrijk, Duitsland, India, Ierland, Italië, Japan, Nederland, Rusland, Spanje, Groot-Brittanie en de Verenigde Staten.

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Laatste reactie