Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

'Gok'-knop kost Google $110 miljoen per jaar

Volgens Google-oprichter Sergey Brin gebruikt minder dan één procent van Google's bezoekers de 'ik doe een gok'-knop. Het lage aantal gebruikers is niet verrassend, wel het bedrag aan omzet dat Google door de knop misloopt.Wanneer een bezoeker op de ‘Ik doe een gok'-knop klikt dan gaat hij direct naar de website van het bovenste zoekresultaat. Hierdoor omzeilt de gebruiker niet alleen alle pagina's met zoekresultaten maar ook de bijbehorende advertenties. Analisten denken dat door de knop Google elk jaar ongeveer $110 miljoen aan omzet misloopt.
Dit lijkt veel, maar het is maar één procent van de totale jaaromzet van de zoekgigant.

Hoeveel omzet Google precies misloopt, is niet bekend omdat de zoekgigant geen exacte bezoekersstatistieken bekendmaakt. Maar dat het onschuldig ogende knopje Google miljoenen aan omzet kost, is wel zeker.

Volgens Marissa Mayer, vice-president van Google's zoekproducten, is Google niet van plan om het dure knopje weg te halen. Om de simpele reden dat bezoekers het knopje gewend zijn.

Kan het zijn dat een megabedrijf de verwachting van gebruikers belangrijker vindt dan omzet?


Bron: Valleywag

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie