Gebruikers vinden nieuwe mobiele telefoons te complex

© CIDimport

Gebruikers vinden nieuwe mobiele telefoons te complex

Geplaatst: 20 januari 2009 - 07:01

Aangepast: 17 november 2022 - 08:39

Redactie ID.nl

Uit een recent onderzoek blijkt dat de complexiteit van moderne mobiele telefoons gebruikers frustreert en boos maakt. Ongeveer 60 procent van de respondenten zegt dat ze het instellen van een nieuwe telefoon net zo moeilijk vinden als het overzetten van een bankrekening. Het onderzoek is gedaan door Mformation onder 4.000 mensen in Groot-Britannie en de VS.

Uit een recent onderzoek blijkt dat de complexiteit van moderne mobiele telefoons gebruikers frustreert en boos maakt.

Ongeveer 60 procent van de respondenten zegt dat ze het instellen van een nieuwe telefoon net zo moeilijk vinden als het overzetten van een bankrekening. Het onderzoek is gedaan door Mformation onder 4.000 mensen in Groot-Britannie en de VS. Dit bedrijf maakt software voor het beheren van mobiele telefoons. Van de respondenten vond 85 procent het frustrerend om de telefoon sowieso werkend te krijgen. Wanneer de eerste set-up gemakkelijker zou zijn, zou 95 procent van de respondenten meer nieuwe functies durven uitproberen.

De grote paradox is dat consumenten mobiele telefoons willen met veel toeters en bellen, maar dat ze vervolgens het eng of lastig vinden om al deze nieuwe functies ook daadwerkelijk te gebruiken. Wanneer een gebruiker een negatieve ervaring heeft met een nieuwe functie dan is de kans groot dat hij deze en andere onbekende functies niet meer zal uitproberen.

Uit het onderzoek blijkt dat het gemiddeld een uur duurt voordat een gebruiker een nieuwe mobiele telefoon heeft ingesteld. Gebruikers denken dat het instellen van een nieuwe telefoon niet langer dan een kwartiertje duurt.


Bron: news.bbc.co.uk

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten