Game-makers spelen op safe met oude bekenden

De gamesindustrie heeft, net als iedere andere industrie, ook te maken met de wereldwijde recessie. Het is nu niet de tijd om risico's te nemen met grote, nieuwe, en vooral dure games.In plaats daarvan focussen ze zich op al bestaande games en game-karakters in een nieuw jasje. Dit werd duidelijk op de E3 deze week toen onder andere EA, Activision en Nintendo hun plannen voor het komende jaar ontvouwden.


EA komt met een nieuwere versie van de Madden NFL, Activision met het zoveelste deel in de Tony Hawk skateboarding-reeks en Nintendo brengt een nieuwe versie uit van Super Mario Brothers voor de Wii. MTV introduceert The Beatles: Rock Band, de derde in de populaire Rock Band-reeks. En Microsoft brengt een nieuwe versie van Halo uit. De eerste versie verkocht eerder 27 miljoen stuks. Stuk voor stuk spelen ze  op zeker door oude bekenden die in het verleden zeer succesvol waren opnieuw aan te bieden aan de consument.

Zoals gezegd ontkomt ook de videogame-industrie niet aan de recessie. De videogame-verkopen in de VS zijn in de eerste vier maanden van dit jaar gedaald met 6% ten opzichte van een jaar eerder, tot 2,7 biljoen dollar.

Overigens komt EA dit jaar nog wel met een nieuwe en langverwachte titel uit: Brutal Legend. Deze game, die in oktober wordt verwacht, gaat over een roadie (met de stem van Jack Black) die in een fantasiewereld terecht komt gebaseerd op heavy-metal album covers...

Bron: Wall Street Journal

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten