Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Gaat Yahoo Buzz concurrent Digg inhalen?

Het lijkt erop dat Yahoo met de nieuwe Buzz-dienst eindelijk goud in handen heeft. De 'social news'-site, waarop mensen nieuws omhoog of omlaag kunnen stemmen, is een rechtstreekse concurrent voor Digg. Maar Buzz doet het veel beter dan verwacht.Belangrijk is naar wie het nieuws wordt toegestuurd. Zo heeft Digg wel veel meer netwerkverkeer (75% meer dan Buzz) maar op het netwerkverkeer naar news- en mediasitesis het verschil tussen Digg en Buzz nog maar 10 procent. Dat betekent dat Buzz in zijn korte bestaan al enorm veel aandacht bij de media heeft weten te trekken.
Een mogelijke verklaring is dat Buzz veel nieuwsgerichter is dan Digg, dat zich op veel bredere gebieden richt.

Zelfs het kritische TechCrunch is te spreken over Buzz: "Het is duidelijk dat een link van Buzz véél belangrijker is dan een link van Digg of een andere concurrent. Dat op zijn beurt houdt mensen weer gekluisterd aan Buzz."

BetaNews

Geschreven door: Xander Hoose op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie