Fusion Garage presenteert CrunchPad als JooJoo

Fusion Garage, tot voor kort partner van TechCrunch in de ontwikkeling van de CrunchPad, heeft op eigen houtje het 12-inch webtablet geïntroduceerd als de JooJoo. De JooJoo gaat $499 kosten, aanzienlijk meer dan gepland. Fusion Garage maakt zich geen zorgen om eventuele juridische stappen van TechCrunch.De introductie van de JooJoo is omgeven door controverse, maar de webtablet zelf ziet er veelbelovend uit.De JooJoo is binnen 9seconden opgestart en geeft dan een webinterface weer. In principe is het niet mogelijk applicaties te installeren, alleen webapplicaties.

De JooJoo draait op een Intel Atom-processor en is uitgerust met een 12-inch capacitief scherm. Afgezien van een aan/uit-knop zijn er geen verdere fysieke knoppen op het apparaat aanwezig.

Chandra, CEO van Fusion Garage, had ook nog iets te zeggen over de 'deal' tussen Fusion Garage en TechCrunch. Zo zou Fusion Garage nooit een contract getekend hebben met TechCrunch of zijn CEO Michael Arrington. Ook zou TechCrunch nooit bijgedragen hebben aan de code van de JooJoo, het techlog zou hooguit wat designsuggesties aangedragen hebben. En ondanks dat Arrington meerdere malen zei van plan te zijn Fusion Garage over te nemen, heeft hij nooit een bod gedaan.

Fusion Garage is niet bang voor juridsche stappen van de kant van Arrington en TechCrunch. Het bedrijf claimt dat het alle intellectuele rechten op de JooJoo bezit. Mocht dit zo zijn, dan heeft Arrington inderdaad geen poot om op te staan. Dit lijkt onderstaafd te worden door het feit dat er nog geen enkele aanklacht tegen Fusion Garage loopt.

De JooJoo is vanaf 11 december te bestellen bij Fusion Garage.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten