abonneren

Filmstudio's werken samen met Google

Hollywood en Google hebben elkaar gevonden. Sony werkt samen met Google om de nieuwe superheldenfilm Hancock via het internet te distribueren.Sony en Google zien allebei in dat het internet een zeer belangrijk medium is voor filmstudio's om klanten te bereiken. Als eerste stap gaat Sony de nieuwe film Hancock met in de hoofdrol Wil Smith via het internet beschikbaar stellen voor eigenaren van een Sony Bravia-televisie.

Sony omarmt het internet en daarom past het zijn traditionele distributiemodel aan. Nadat films uit de bioscoop zijn verdwenen worden ze traditioneel als eerste aangeboden op pay-per-view televisiezenders, daarna op DVD, daarna via het internet en als laatste op normale televisiezenders. Eigenaren van een met internet verbonden Sony Bravia kunnen de film Hancock downloaden voordat deze officieel op dvd uitkomt.

Google heeft tevens een overeenkomst gesloten met Seth Macfarlane, de bedenker van de succesvolle cartoonserie "Family Guy". MacFarlane gaat korte afleveringen maken exclusief vor Google's videodienst YouTube. Rondom de afleveringen gaat Google advertenties en andere reclame-uitingen plaatsen.

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags: