Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Facebook wil adverteren op basis van browserhistorie

Na Twitter is het nu de beurt aan Facebook om op een ontwikkelaarconferentie met een plan te komen om creatief te gaan adverteren.Zoals zo vele webdiensten is ook Facebook naarstig op zoek naar een manier om meer advertentie-inkomsten te genereren.
Volgens website TheNextWeb heeft Facebook het plan opgevat om gericht te gaan adverteren, met advertenties die gebaseerd zijn op uw browserhistorie. Dit wordt met een mooi woord "behavior targeting" genoemd. Hoe ze dat precies willen doen is nog niet helmaal duidelijk. Wel is de kans groot dat hiermee privacy-grenzen zullen worden overschreden.

Hoewel het niet mogelijk is volledige toegang tot uw browserhistorie te krijgen, zijn er wel java-scripts bekend waarmee er in de browserhistorie gepold kan worden. Zo is het mogelijk om onmerkbaar voor de gebruiker uit te proberen of er bepaalde websites, uit bijvoorbeeld een lijst van 1000 sites, in de historie voorkomen. Ook is het met een relatief eenvoudig algoritme mogelijk om uit de browserhistorie af te leiden of u een vrouw of een man bent. Test hier uw eigen browserhistorie en kijk of u wordt gezien als man of vrouw.

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

donderdag 30 november

donderdag 09 november

Laatste reactie