Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Facebook koopt Friendfeed

Facebook heeft een opzienbarende overname gedaan: het heeft gisteren Friendfeed ingelijfd. Friendfeed is een Twitter-achtige site, opgericht door ex-Google-medewerkers. Facebook wil met de overname beter Twitter en Google kunnen beconcurreren.Friendfeed staat hoog in aanzien. De dienst werkt als een soort Twitter, maar kan hierbij feeds van andere sites aggregeren (Flickr, Delicious, Smugmug, etcetera). De site is eigenlijk een tegenpool van de eigen Facebook-status updates; waar Facebook zelf een uiterst gesloten systeem hanteert, is Friendfeed juist open en publiek.
Dat lijkt dan ook de grootste reden voor de overname.

Het complete Friendfeed-team, dat uit 12 personen bestaat, zal ingelijfd worden door Facebook. De vier oprichters (allen ex-Google-medewerkers) zullen belangrijke posities binnen Facebook gaan bekleden. Voorlopig blijft Friendfeed in zijn huidige vorm bestaan, wat er op de lange termijn gebeurt is niet duidelijk.

Facebook gebruikt al een aantal van Friendfeed's features, maar het grote voordeel dat Friendfeed boven Facebook heeft is dat zijn feeds in realtime weergegeven worden. Dat is niet zo bij de Facebook-statusupdates.

Geschreven door: Xander Hoose op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie