Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Extra $200 miljoen voor Vista-advertenties

Windows Vista is niet populair bij de consument. Veel gebruikers verwijderen het nieuwe besturingssysteem en kiezen voor zijn voorganger XP of lopen over naar Apple. Om aan consumenten duidelijk te maken dat Windows Vista toch echt een goed besturingssysteem is, gaat Microsoft dit jaar een extra $200 miljoen besteden aan advertenties. Microsoft heeft al $300 miljoen gespendeerd aan advertenties om Windows Vista aan de man te brengen.

De nieuwe advertenties moeten ervoor zorgen dat meer mensen Windows Vista kopen en tevens het imago van de softwaregigant opvijzelen. Microsoft heeft de poging om zijn imago te verbeteren de codenaam FTP168 gegeven. De initialen FTP staan voor ‘Free The People'.

Voor zijn vorige advertentiecampagne had Microsoft de slimste en creatiefste mensen uit de reclamewereld aangetrokken. Toen moest de consument overtuigd worden met de "Wow"-factor van Vista. Nu gaat Microsoft in de advertenties consumenten vertellen dat ze met Windows Vista dingen kunnen doen die ze nog niet eerder konden doen.


Bron: All About Microsoft

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

donderdag 30 november

donderdag 09 november

Laatste reactie