Extra $200 miljoen voor Vista-advertenties

© CIDimport

Extra $200 miljoen voor Vista-advertenties

Geplaatst: 24 juni 2008 - 07:06

Aangepast: 17 november 2022 - 08:48

Redactie ID.nl

Windows Vista is niet populair bij de consument. Veel gebruikers verwijderen het nieuwe besturingssysteem en kiezen voor zijn voorganger XP of lopen over naar Apple. Om aan consumenten duidelijk te maken dat Windows Vista toch echt een goed besturingssysteem is, gaat Microsoft dit jaar een extra $200 miljoen besteden aan advertenties.

Windows Vista is niet populair bij de consument. Veel gebruikers verwijderen het nieuwe besturingssysteem en kiezen voor zijn voorganger XP of lopen over naar Apple.

Om aan consumenten duidelijk te maken dat Windows Vista toch echt een goed besturingssysteem is, gaat Microsoft dit jaar een extra $200 miljoen besteden aan advertenties. Microsoft heeft al $300 miljoen gespendeerd aan advertenties om Windows Vista aan de man te brengen.

De nieuwe advertenties moeten ervoor zorgen dat meer mensen Windows Vista kopen en tevens het imago van de softwaregigant opvijzelen. Microsoft heeft de poging om zijn imago te verbeteren de codenaam FTP168 gegeven. De initialen FTP staan voor ‘Free The People'.

Voor zijn vorige advertentiecampagne had Microsoft de slimste en creatiefste mensen uit de reclamewereld aangetrokken. Toen moest de consument overtuigd worden met de "Wow"-factor van Vista. Nu gaat Microsoft in de advertenties consumenten vertellen dat ze met Windows Vista dingen kunnen doen die ze nog niet eerder konden doen.


Bron: All About Microsoft

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten