Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Europeanen hebben geen interesse in mobiele TV

De interesse van Europeanen in het kijken naar televisie op hun mobieltje is bijna net zo klein als het minuscule beeldscherm zelf. Dit blijkt uit een onderzoek van bureau Gartner.Aanbieders van mobiele diensten proberen al jaren om ons enthousiast te maken om TV te gaan kijken op onze mobiele telefoon. Aanbieders hopen dat consumenten per maand een extra vijf of tien euro gaan neertellen voor televisie op hun mobieltje. Hiermee zouden ze de afnemende omzetten in normale telefoongesprekken kunnen compenseren.

Uit het onderzoek van Gartner blijkt echter dat de Europese consument helemaal niet zit te wachten op het kijken naar tv op zijn mobiele telefoon. En hij heeft ook geen interesse om films te downloaden om die vervolgens op zijn mobiele telefoon te bekijken. Maar vijf procent van de respondenten heeft de komende 12 maanden interesse in het kijken naar televisieprogramma's op zijn mobiele telefoon. Ter vergelijking, bijna 20 procent van de Aziaten heeft interesse om naar tv-programma's op zijn mobiele telefoon te kijken.

Televisiekijken op de mobiele telefoon komt ook niet goed van de grond omdat er geen consensus is over het businessmodel, er een verscheidenheid is aan technologieën en er een tekort is aan golflengtes. Golflengte is voor veel Aziatische landen geen probleem en commerciële DVB-H uitzendingen zijn al in India en Vietnam begonnen. Maleisië, de Filippijnen en Indonesië openen dit jaar ook netwerken voor mobiele televisie. Er zijn pas drie landen in Europa die commerciële mobiele netwerken zijn begonnen.

Onderzoeksbureau Informa verwacht dat amusementsdiensten - games, muziek, televisie, porno en gokken - van $18,8 miljard in 2006 zal groeien naar $38 miljard in 2011. Muziek is nog steeds de belangrijkste vorm van amusement op mobiele apparaten, maar aanbieders hadden verwacht dat televisie dit zou veranderen. Gelet op de conclusies van het onderzoek zullen ze deze verwachting moeten vergeten of bijstellen.

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

donderdag 30 november

donderdag 09 november

Laatste reactie