Eco Button bespaart energie met reclameobject

Lovenswaardig initiatief of zinloos relatiegeschenk? Met de Eco Button kunnen computergebruikers besparen op de electriciteitsrekening. Maar een Nederlandse leverancier noemt de Eco Button "het belangrijkste reclameproduct sinds de Bic-pen".Het idee van de Eco Button is simpel: u steekt het accessoire in uw usb-poort en zodra de telefoon gaat of wanneer u even bij uw bureau wegloopt drukt u op de knop. De computer schakelt over naar een energiezuinige slaapstand, zodat minder energie wordt verbruikt.

Bedrijven kunnen op die manier zien hoeveel energie en hoeveel CO2 uitstoot al is bespaard. Ook is te zien hoeveel geld er in de loop van de tijd is bespaard.
Wanneer de gebruiker na een pauze terugkomt en weer op de eco-button klikt is de pc meteen weer klaar voor gebruik.

Het is de bedoeling dat gebruikers de eco-button naast hun toetsenbord leggen en dat biedt volgens deze aanbieder ongekende mogelijkheden voor reclame. Het accessoire ligt immers altijd in het blikveld van gebruikers en de adverteerder verbindt zijn naam met een milieuvriendelijk product. De Eco Button meet 5,5 x 1,5 cm en kost 15 Britse pond plus verzendkosten. De Eco Button is van niet-afbreekbaar plastic gemaakt en wordt razendsnel per milieu-onvriendelijke luchtpost bezorgd.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten