Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

EA Showcase

Afgelopen dinsdag, 22 februari hield gamesuitgever Electronic Arts een showcase. In deze showcase kunnen game-journalisten de aankomende titels alvast uitproberen. Onder de PCM redactieleden zitten ook de nodige gamefanaten, waarvan ik persoonlijk nog de grootste ben, en zodoende waren ikzelf en collega redacteur Abram bij EA’s showcase aanwezig om de nieuwste games uit te proberen. Hieronder geef ik je een kleine samenvatting van wat ik allemaal gezien en gespeeld heb.



Crysis 2:

PC gamers kennen vast nog wel de eerste Crysis-game. Een waanzinnige baanbrekende First person shooter die helaas zijn tijd ver vooruit was. Een hoop mensen konden de game niet spelen omdat de systeemeisen simpelweg te hoog waren en zo belandde Crysis al snel in de budgetbakken. Eeuwig zonde! Gelukkig heeft men dat niet weerhouden om toch een tweede Crysis deel te maken. Sterker nog, de makers waren altijd al van plan geweest van Crysis een reeks te maken. In Crysis 2 speel je hetzelfde karakter als in het eerste deel. Je bent nog de enige die het Nanosuit, een pak met extreme krachten die je ongelooflijk sterk of onzichtbaar kunnen maken, tot zijn beschikking heeft en derhalve de aangewezen persoon om een buitenaardse bedreiging in New York tegen te gaan. De actie is snel in Crysis 2 en er zijn vele manier om je doel te behalen. Tof is dat je onderdelen van je omgeving kan gebruiken. Zo kun je auto’s naar je tegenstanders schoppen en is veel dekking kapot te schieten. Crysis 2 is geen gemakkelijke game, en als je even onnadenkend de vuurlinie inloopt, dan is het heel snel met je afgelopen. Crysis 2 is gemaakt met de Cry Engine 3 en komt behalve voor de PC ook voor de consoles uit.

 

Dragon Age II:

Dragon Age II is natuurlijk de opvolger van Dragon Age 1, hoewel deze keer wel een ander karakter de hoofdrol speelt: Hawke. In Dragon Age II volg je 10 jaar van Hawkes leven waarin hij van simpele strijder uitgroeit tot een legende. Het verhaal begint precies na de val van de koning bij Ostagar, een gebeurtenis die bij de eerste Dragon Age game uitgebreid aan bod kwam. De eerste Dragon Age game was veruit superieur op de PC en vele malen beter dan de versies voor de Playstation 3 en Xbox 360. Bij de ontwikkeling van Dragon Age II heeft men geprobeerd de versies meer gelijk te maken. Dit is voordelig voor de consoles, maar voor de pc zijn er dus wel enige veranderingen. Zo konden wij in de demo die wij speelden, niet meer de camera in vogelvlucht zetten. Je kijkt nu over de schouder mee van de persoon die je bestuurd, en vanaf dat punt kun je een eind uitzoomen. Ook is de strijd veel sneller geworden. Het overzicht gaat gelukkig niet verloren en het is nog steeds mogelijk tactisch te vechten, maar er zullen vast gamers zijn die het bovenaanzicht zullen missen. Verder zijn ook diverse vijanden opnieuw ontworpen waardoor er een kleine breuk lijkt te zijn met de eerste game. Een aparte keuze, want met het design van de eerste game was ons inziens niets mis. Ondanks dat wordt Dragon Age II vast weer een mooie RPG voor de liefhebbers.

 

De Sims Middeleeuwen:

De Sims kennen we onderhand allemaal al, maar in xxx komt er ook een middeleeuwse variant uit van de Sims, vandaar ook de bovenstaande titel. De Sims 3 wordt door de meeste redactieleden als een digitaal poppenhuis gezien, en niemand van onze redactie werd dan ook heel warm van de Middeleeuwse Sim-gedachte. Des te meer verrast waren Abram en ik dan ook dat we het toch ontzettend naar ons zin hadden met deze game. We begonnen een nieuwe koninkrijk en we creëerden een reusachtige koningin genaamd Elizabeth Bigbottom. Deze dame was hebberig, vraatzuchtig en ze had een walvissencomplex. Niet echt het type persoon wat je aan het hoofd van een monarchie wil hebben, zeg maar. De PR dame probeerde ons uit te leggen hoe we onze ‘quests’ moesten voltooien, De Sims Middeleeuwen werkt namelijk met quests net als in een rpg, maar wij hingen liever de ploert uit. Zo beëindigden we een hongerstaking door de leider aan de schandpaal te nagelen, en begonnen we onderhandelingen door de tegenpartij eens flink in het gezicht te spugen. Na een kwartier kon de PR dame onze nare koningin wel waarderen en was ze zelf benieuwd hoe de quests zouden verlopen nu we duidelijk andere keuzes maakten dan wat zij eigenlijk in gedachte had. Helaas is het daarna niet heel ver meer gekomen. Door een verkeerde klik stuurde we onze koningin ‘The Pit’ in waarin zij de strijd aanbond met het ‘Pit Monster’. Het liep slecht af voor Elizabeth…

 

Gerard Sombroek

Redacteur PCM

Geschreven door: Gerard Sombroek op

Category: Opinie, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie