Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

EA en Take-Two ondersteunen nVidia's PhysX

De overname van Ageia door nVidia lijkt een goede gok geweest te zijn: steeds meer gamedevelopers maken gebruik van de physics processing en ondersteunen daarbij nVidia's PhysX-techniek. Deze week kondigden Electronic Arts en Take-Two aan zich achter PhysX te scharen.Hoewel physics processing niet nieuw is,wist Ageia zijn PhysX-kaarten niet aan gamers te slijten waardoor de techniek een zachte dood leek te sterven. Een overname van nVidia, die de techniek meteen in zijn eigen hardware integreerde, bleek een perfecte zet.

Zowel EA als Take-Two, twee van de belangrijkste gamestudio's ter wereld, hebben een licentie op de PhysX-techniek genomen. De studio's gaan physics processing toepassen om toekomstige titels. Enkele huidige titels zullen worden aangepast door middel van een patch. nVidia gebruikt het spel Mirror's Edge om het verschil met en zonder ingeschakelde PhysX-engine duidelijk te maken.

AMD slaat een soortgelijke weg in, maar zal vermoedelijk niet nVidia's PhysX-techniek ondersteunen. AMD heeft nog steeds een partnerschap met Havok, dat soortgelijke technieken ondersteunt.

DailyTech

Geschreven door: Xander Hoose op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie