Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Dvd's moeten goedkoper om competetief te zijn

Target, één van de grootste retailers in Amerika, heeft een open brief geschreven aan de grote filmstudio's. Hij eist dat ze de prijzen van dvd's verlagen zodat de verkoop van dvd's kan concurreren met de verkoop van online films.Target klaagt dat studio's hun nieuwe films vaak eerder én goedkoper aanbieden aan online diensten dan aan de dvd-retailers. Daarmee worden de retailers benadeeld. Target dreigt met het opgeven van schapruimte en het stoppen van promotieactiviteiten als er geen eerlijke prijs doorberekend wordt.

Overigens zal het niet eenvoudig zijn om de dvd-prijzen zomaar lager te trekken. Dvd's zijn vele malen duurder dan online distributie, vooral vanwege de kosten die het transport en de opslag met zich meebrengen. Online distributie kent al deze kosten niet.

Bron: Ars Technica

Geschreven door: Xander Hoose op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie