Do – Task Manager (with Dropbox support) is een elegante en eenvoudige taakbeheerapplicatie, ontwikkeld met snelheid in gedachten. Het idee is dat je zo snel mogelijk taken kunt invoeren en dat daardoor je productiviteit kunt verhogen.

Een algemeen punt met de meeste taakbeheerapplicaties is dat de gebruikersinterface vaak nodeloos gecompliceerd is. Niets is frustrerender dan geld aan een applicatie uitgeven die daarna te gecompliceerd blijkt om te gebruiken. Gelukkig is dit bij Do niet het geval. Je kunt vanuit elk punt in de applicatie een taak toevoegen, eventueel met een reeds ingevulde voorkeursdatum en prioriteit. Het is mogelijk om verschillende projecten aan te maken, met daarin weer verschillende taken. Er zijn veel manieren om taken op context, tag, prioriteit of datum te filteren.

Een belangrijke feature is de stabiliteit en beveiliging van de applicatie. Do gebruikt een SQLite-database, wat garant staat voor hoge prestaties en een rotsvaste stabiliteit.

Omdat het categoriseren van taken handig kan zijn, is het mogelijk om je eigen context en tags aan taken toe te voegen. Ook kun je icon badges aanmaken. Deze tonen de onafgeronde taken, taken met hoge prioriteit, taken die vandaag aflopen en taken die over de tijd zijn. Er zijn verschillende manieren om je taken te delen: via e-mail en sms, maar ook via Twitter en Facebook. Ook ondersteunt Do synchronisatie met Dropbox, iets dat we steeds vaker in andere applicaties terugzien.

Do is een eenvoudige en bruikbare applicatie voor taakbeheer, met een duidelijke interface en veel functionaliteit.

iPhone: € 1,59

Meer apps voor Apple producten vind je op: iPhone&More.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten