Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Disney zet klassiekers in om blu-ray te promoten

Sneeuwwitje, Mickey, Pinokkio, Belle en het Beest moeten de nieuwste aanjagers van blu-ray worden. Vanaf oktober zullen een aantal van deze klassiekers gaan verschijnen op het nieuwe dvd-formaat. Tegelijkertijd met de release van de eerste klassieker op blu-ray, Doornroosje, zal ook het Disney BD-Live Netwerk in Amerika zijn première maken. BD-Live Netwerk maakt gebruik van de netwerk-mogelijkheid van blu-ray spelers. Mensen kunnen hun speler synchroniseren met die van vrienden, waarna ze samen een film kunnen kijken - ook al woont de een in Alaska en de ander in Florida.
Bovendien kan er, door middel van een chatroom die op het scherm verschijnt, tijdens de film met elkaar gepraat worden.De rest van de wereld is pas in 2009 aan de beurt. Dan komt Sneeuwwitje en de Zeven Dwergen uit - ooit de eerste lange tekenfilm van Disney, nu de eerste die gekoppeld is aan het wereldwijde BD-Live Netwerk.

Daarnaast zullen ook Pinokkio, Fantasia en Belle en het Beest op blu-ray uitkomen.

Het sterke geloof van Disney staat overigens in schril contrast met dat van andere partijen. Zo meldde een van de hoogste bazen van Samsung gisteren het formaat nog hooguit vijf jaar te geven.

Geschreven door: Annemarie Korevaar op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie