Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

DirectX 11 zal deze maand aangekondigd worden

Microsoft zal binnen nu en twee weken een aankondiging doen over DirectX 11. Dit zal vermoedelijk gebeuren op Microsoft's Game Technology Conference, beter bekend als Gamefest 2008. De conferentie vindt plaats op 22 en 23 juli in Seattle, Washington.De meest belangrijke feature van DirectX 11 zal tesselation/displacement worden. Ook nieuw in DirectX 11 zijn multithreaded rendering en compute shaders.
Het Shader Model wordt opgekrikt naar versie 5.0 en er wordt met geen woord gerept over raytracing, iets waar Intel de laatste tijd zijn mond vol van heeft in verband met de komende Larrabee-gpu.

DirectX 11 staat op de planning voor eind 2009 en nVidia heeft wederom aangekondigd het liever tot die tijd uit te zingen met DirectX 10.0 dan over te stappen op DirectX 10.1, vooral uit trots. AMD/ATI zet namelijk wél vol in op DirectX 10.1, maar mist voldoende aansluiting bij gamefabrikanten om dit standaard in games ondersteund te krijgen. Overigens zal de volgende generatie ATI-kaarten (R8x0) ook DirectX 11 ondersteunen.

 

Geschreven door: Xander Hoose op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

donderdag 30 november

donderdag 09 november

Laatste reactie