Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

DirectX 10-games houden niet van meer dan 2 gpu's

Er is wat frictie tussen DirectX 10 enerzijds en Quad-CrossFire en Quad-SLI anderzijds. DirectX 10-games blijken een stuk minder schaalbaar dan DirectX 9-titels, wat een geslaagde adoptie van deze multi-gpu-technieken in de weg staat.Het is in principe geen probleem om onder DirectX 9 drie of meer grafische kaarten te gebruiken. DX9-games zijn prima schaalbaar en het enige prestatieverlies is afkomstig van de overhead in de driver. Bij DirectX 10 is het allemaal wat lastiger; zowel AMD als nVidia zijn druk in overleg met Microsoft om uit te zoeken waar precies de knelpunten liggen.
Er zou, naar verluidt, nauwelijks prestatiewinst zijn bij het gebruik van een derde of vierde kaart -- en dat is rampzalig bij de introductie van de nieuwe CrossFireX- en Triple-SLI-technieken.

Geschreven door: Xander Hoose op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie