De groeiende populariteit van mobiele apparaten met internettoegang verandert het gedrag van consumenten, aldus marktonderzoeker Nielsen. Vooral de iPad blijkt voor adverteerders aantrekkelijk.Van tablets als de iPad tot smartphones, draagbare spelcomputers en e-readers: de manier waarop consumenten met de media omgaan verandert.

Dit vormt een uitdaging en creëert mogelijkheden voor uitgevers, media-bedrijven en applicatieontwikkelaars, die proberen uit te vinden hoe ze de consument het beste kunnen bereiken. Ook adverteerders staan voor de uitdaging om via deze nieuwe kanalen consumenten te bereiken. Ontwikkelaars moeten begrijpen hoe de consument mobiele apparaten gebruikt, om zo hun producten te verbeteren en mee te blijven doen in de felle concurrentiestrijd.

Nielsen heeft meer dan 5000 bezitters van mobiele apparaten, waaronder 400 iPad-bezitters, ondervraagd en publiceert de resultaten in het rapport "The Connected Device Age". iPad-bezitters zijn, in vergelijking met bezitters van andere mobiele apparaten, gemiddeld jonger en vaker een man. Zo is 65 procent man en is 63 procent jonger dan 35 jaar. Kindle-bezitters zijn rijker en vaak hoger opgeleid. iPad-gebruikers zijn meer ontvankelijk voor advertenties dan bezitters van andere toestellen. Zo zegt 39 procent van de iPad-bezitters advertenties op hun tablet interessant te vinden. Dit in vergelijking tot 19 procent van het totaal van online apparaateigenaren. Misschien nog wel belangrijker voor de adverteerders is dat vooral iPad-bezitters ook daadwerkelijk iets kopen, naar aanleiding van een online advertentie.

 

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten