Gamesontwikkelaars en reclamebureaus gaan de komende jaren steeds meer samenwerken. Het ontwikkelen van een game kost veel geld en ontwikkelaars zijn op zoek naar nieuwe mogelijkheden om geld te verdienen met hun games.

Doordat jongeren steeds minder televisie kijken en al helemaal geen tijdschriften meer openslaan, zijn adverteerders op zoek naar andere mogelijkheden om de doelgroep te bereiken.

Tijdens de Game Developers Conference in San Francisco werd er veel gesproken over de voor- en nadelen van in-game reclame. Het ziet er naar uit dat in-game advertenties een belangrijke nieuwe inkomstenbron zal worden voor gamesontwikkelaars. Gamers zullen maar aan in-game reclame moeten wennen want het zal de komende jaren alleen maar meer worden.

Sony laat weten dat het voor zijn Playstation Home-dienst gebruik zal maken van in-game reclame. Reclamebureau Massive Inc. laat weten dat meer dan 100 games - waaronder zoals Crackdown, MLB 2K7 en Ghost Recon Advanced Warfighter 2 - dit jaar in-game reclame zullen hebben.

De meeste gamers vinden in-game reclame niet erg, zo lang het maar niet storend is en het de prijs van de games naar beneden drukt.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten