Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Crash!

Ik heb een zeer vreemd probleem gehad met het internet thuis. Van de een op de andere dag viel sporadisch het internet weg. Erg irritant: zeker als je aan het streamen bent. Kortom: de handen gingen uit de mouwen!

In eerste instantie leek het erop dat ik te maken had met een IP-conflict. Het scheen namelijk zo te zijn dat als ik de tablet of telefoon erbij pakte, dat mijn notebook eruit klapte. Ook de desktop had last van het gele icoontje met een uitroepteken. Echter: dat was vreemd, want deze heeft een vast IP-adres welke ook nog gereserveerd staat in de router... vreemd allemaal.

Dit weekend had ik er schoon genoeg van. Uitzendig gemist was niet meer bruikbaar, youtube crashte en aan de website werken zit er ook niet meer in met een halfbakken internetverbinding. Helaas kan ik zaken niet rustig aanpakken, dus kregen de twee routers een firmware-update, een reset en ging het modem ook even los...  

Helaas werkte dit niet. Ach: nieuwe firmware kan nooit kwaad. Maar waar ik wel benieuwd naar was, is of de router beneden - de router na het modem - niet wat vreemd aan het doen was. Deze ging los om plaats te maken voor de router boven (die als switch / wifi accesspoint dienst deed). Na een klien uurtje geklooi en settings inkloppen draait het netwerk weer. Echter: nu helemaal geen internet meer. 

Een kritische blik in de meterkast laat me zien dat het modem geen knipperende lampjes meer toont. Alles brandt continu: dat kan niet goed zijn. Een reset / stekker eruit / stekker ein werkt niet: alle lampjes blijven branden. Stekker er een uur uit... nog steeds zelfde probleem. Kortom: modem kapot. 

Gelukkig zit er een UPC-winkel in Haarlem. Ik pak het modem in, ga naar de stad en klop bij de UPC-winkel aan. Nu weet ik dat de meeste mensen niet over de service van UPC te spreken zijn. Echter, in dit geval heb ik geen klachten. Ik werd zeer snel geholpen en kreeg zonder problemen of opmerkingen een gloednieuw modem mee naar huis! Binnen een uur was ik thuis weer online... geen problemen meer met internet... en de snelheid: 64 Mbit/s down, 6 Mbit up... dat is meer dan waar ik voor betaal. Keurig! Dikke duim voor UPC... 

 

Geschreven door: Jaap Veenstra op

Category: Opinie, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie