Consumentenbond onderzoekt digitale televisie

© CIDimport

Consumentenbond onderzoekt digitale televisie

Geplaatst: 25 oktober 2007 - 10:10

Aangepast: 17 november 2022 - 08:46

Redactie ID.nl

De Consumentengids heeft een enquête gehouden naar digitale televisie. Daarvoor werden 1300 mensen ondervraagd. De meeste digitale kijkers blijken tevreden te zijn, hoewel één op de zeven weleens technische problemen met hun ontvangstkastje heeft. Over het algemeen zijn digitale kijkers tevreden over hun digitale tv-abonnement: 71% is tevreden tegenover 8% ontevreden.

De Consumentengids heeft een enquête gehouden naar digitale televisie. Daarvoor werden 1300 mensen ondervraagd. De meeste digitale kijkers blijken tevreden te zijn, hoewel één op de zeven weleens technische problemen met hun ontvangstkastje heeft.Over het algemeen zijn digitale kijkers tevreden over hun digitale tv-abonnement: 71% is tevreden tegenover 8% ontevreden. Het meest tevreden zijn consumenten bij CanalDigitaal en kabelaars Delta en Multikabel. De Digitenne-kijkers zijn het minst tevreden over de beeldkwaliteit (55% tegenover 71% gemiddeld). Vanwege het beperkte aantal beschikbare frequenties moeten concessies worden gedaan aan zowel zenderaanbod als bandbreedte per zender en daarmee beeldkwaliteit, en het signaal is gevoelig voor storingen. Hier staan wel lage kosten van 7 euro per maand tegenover, en daarmee de aanbeveling van de bond voor de ‘budgetkijker'.

14% van de mensen met digitale televisie geeft aan last te hebben van technische problemen met hun ontvanger, bij UPC is dit zelfs 24%. 8% is ontevreden over het gebruiksgemak van de decoder. Bij CAIW en CanalDigitaal klaagt 15% over de prijsverhogingen die zijn doorgevoerd de afgelopen tijd.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten