Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

"Consumenten willen geen widgets op hun tv''

Een aantal grote bedrijven, waaronder LG, Samsung en Sony, presenteerde op de CES plannen voor internet op HD-televisies. Maar uit een onderzoek door Strategy Analytics blijkt dat consumenten helemaal niet zitten te wachten op allerlei widgets op hun televisie.Strategy Analytics vroeg aan respondenten een prioriteitenlijst op te stellen van functies die ze op een internettelevisie zouden willen. De lijst ziet er als volgt uit:•Toegang totVideo on Demandzonder eenPC• Doorzoeken van het thuisnetwerk voorvideocontent

• Toegang tot user-generated content op bijvoorbeeld YouTube
• Media afspelen van een USB-drive
• Televisie-ervaring delen via een IM-dienst
• Video-conference en VoIP-gesprekken via de TV
• Widgets downloaden
• De TV verschillende kleurschema's en skins geven

Het is niet verwonderlijk dat op een dergelijke lijst widgets laag eindigen. Mensen zijn bang dat widgets de onderkant van het beeldscherm volledig in beslag nemen waardoor er minder ruimte overblijft voor het televisiescherm. Ook denken de respondenten dat de huidige internetverbindingen niet de videokwaliteit kunnen bieden die ze gewend zijn op hun televisie. Wanneer er zowel streaming video als allerlei widgets tegelijk door een internetkabel gestuurd moet worden dan zal de videokwaliteit daaronder lijden. Volgens Sony moet iemand minstens een 2,5Mbps internetverbinding hebben om redelijk internet op hun televisie te kunnen gebruiken. En zelfs met een dergelijke internetverbinding zal de streaming video waarschijnlijk niet fullscreen zijn.

Het is natuurlijk vreemd dat voordat er internettelevisies te koop zijn, mensen al moeten antwoorden of ze widgets op hun televisie willen hebben. Het onderzoek geeft ook geen demografische gegevens. De kans is groot dat tieners meer open staan voor widgets op hun televisie dan ouderen. En sportliefhebbers zijn misschien ook meer geïnteresseerd in widgets omdat ze daarmee op de hoogte blijven van allerlei sportresultaten.


Bron: Strategy Analytics

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie