Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

'Consumenten betalen 21 miljoen teveel voor mobiel abonnement'

Telecomproviders rekenen nog vaak per minuut af, waardoor klanten maandelijks 21 miljoen euro teveel voor hun telefoonrekening betalen. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond.

Volgens het onderzoek van de Consumentenbond verdienden telecomproviders in 2013 maandelijks al zo'n 68 miljoen euro aan de beperkte houdbaarheid van data- en belbundels bij abonnementen, en daar kwam nog eens 21 miljoen euro aan inkomsten bij door het naar boven afronden van de telefoongesprekken.

Telecomproviders zijn sinds januari van dit jaar verplicht om naast de reguliere abonnementen, ook abonnementen aan te bieden die de klant per seconde laat afrekenen in plaats van per minuut. Slechts 14 procent van de beschikbare abonnementen zou het mogelijk maken om per seconde af te rekenen, in plaats van per minuut.

Bron: Consumentenbond

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags: Telecomproviders, abonnement, Telefoonrekening

Nieuws headlines

donderdag 30 november

donderdag 09 november

Laatste reactie