Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

CES: Yahoo maakt partners internettelevisie bekend

Yahoo heeft de partners bekend gemaakt waarmee het bedrijf gezamenlijk de twee werelden van internet en televisie bij elkaar gaat brengen. Yahoo wil dat internettelevisie eindelijk doorbreekt bij het grote publiek.Yahoo werkt voor internettelevisie samen met Samsung, LG, Sony en Vizio. Gezamenlijk gaan ze televisies ontwikkelen die webapplicaties van Yahoo ondersteunen. Sinds de start van het internet is er de behoefte om het internet samen te brengen met televisie.
Pogingen daartoe hebben tot nu toe gefaald omdat voor veel consumenten het internet te lastig is om te gebruiken, terwijl je voor een televisie alleen een zitbank en een afstandsbediening nodig hebt.

Het is de bedoeling dat kleine internetapplicaties - ook wel widgets genoemd - naast de gewone tv-uitzending worden getoond. Een tv-kijker kan met de widgets op zijn televisie naar video's op YouTube kijken, sociaal netwerken op MySpace, spullen kopen en verkopen op eBay, berichtjes sturen aan vrienden via Twitter, foto's bekijken en delen met Flickr of actuele aandelenkoersen en sportuitslagen opvragen.

De voornaamste reden van Yahoo om stevig in te zetten op internettelevisie is dat het extra advertentie-inkomsten genereert. Yahoo kan het op het internet niet winnen van Google, maar mogelijk kan Yahoo wel op internettelevisie een substantieel marktaandeel veroveren. De meeste adverteerders zien nog steeds televisie als het interessantste medium omdat mensen daar het meeste tijd aan spenderen.

Wil internettelevisie een succes worden dan moet de kracht van het internet overgebracht worden naar de televisie. Internettelevisie moet open zijn, keuzevrijheid bieden en mensen de mogelijkheid geven om het te personaliseren. Maar dit mag niet ten koste gaan van het tv-kijken.

Yahoo komt met een widget development kit waarmee externe ontwikkelaars widgets voor televisies kunnen ontwikkelen.

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie